herb BIP - Urząd Miejski w Drawnie

www.drawno.pl

Referaty

 

REFERAT ORGANIZACYJNO-ADMINISTRACYJNY

( symbol  OA )

 

Do zakresu działań referatu organizacyjno-administracyjnego należy w szczególności:

  1. prowadzenie kancelarii Urzędu, a w szczególności ewidencja korespondencji przychodzącej i wychodzącej, jej rozdział oraz przygotowanie do wysyłki korespondencji wychodzącej,
  2. obsługa sekretariatu,
  3. zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych,
  4. obsługa centrali telefonicznej,
  5. obsługa i konserwacja kserokopiarki oraz innych maszyn i urządzeń,
  6. gospodarka pieczęciami urzędowymi i prowadzenie ich rejestru,
  7. organizacja spotkań, narad oraz uroczystości lokalnych i państwowych, organów gminy z organizacjami, stowarzyszeniami oraz mieszkańcami gminy,
  8. udostępnianie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu,
  9. prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
  10. kompletowanie aktów prawnych oraz prowadzenie rejestrów i zbiorów: porozumień i umów zawieranych przez organy gminy oraz rejestru gminnych jednostek organizacyjnych,
  11. prowadzenie rejestru wyborców,
  12. przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, prowadzenie ewidencji w tym zakresie, wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania, wymeldowania i przemeldowania, prowadzenie ewidencji cudzoziemców,
  13. zakładanie i prowadzenie kart osobowych mieszkańców i ich aktualizacja oraz sprawy związane z systemem PESEL,
  14. prowadzenie dokumentacji i wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
  15. realizacja zadań wynikających z ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym,
  16. wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  17. prowadzenie spraw wynikających z przepisów o działalności gospodarczej,
  18. współpraca z policją w zakresie zadań gminy,
  19. prowadzenie archiwum zakładowego,
  20. prowadzenie Centrum Informacji Turystycznej w Drawnie,
  21. wspomaganie rozwoju turystyki i wypoczynku na terenie gminy,
  22. sporządzanie planów, informacji i sprawozdań dotyczących budżetu i jego realizacji w dziedzinie turystyki,
  23. promocja gminy na zewnątrz,
  24. przygotowywanie materiałów promocyjnych do folderów, informatorów, na wystawy, targi itp.,
  25. prowadzenie zbioru informacji statystycznych dotyczących miasta i gminy,
  26. prowadzenie kroniki gminy,
  27. zbieranie materiałów do gazety lokalnej „Ziemia Drawieńska”, współpraca z zespołem redakcyjnym oraz wykonywanie składu gazety,
  28. planowanie i organizowanie działalności kulturalnej, artystycznej i rozrywkowej na terenie gminy,
  29. nadzorowanie działalności sportowej i rekreacyjnej na terenie gminy,
  30. podejmowanie działań na rzecz upowszechniania kultury fizycznej, sportu i rekreacji,
  31. prowadzenie spraw z zakresu zbiórek publicznych i organizacji imprez masowych,
  32. przygotowywanie wniosków i projektów dotyczących pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu kultury fizycznej, sportu i rekreacji,
  33. sporządzanie wykazu dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
  34. koordynowanie dowozu dzieci do szkół i przedszkola,
  35. prowadzenie spraw związanych z organizacją oświaty,
  36. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
  37. współpraca z Zachodniopomorskim Kuratorem Oświaty, organami państwowymi, jednostki samorządowymi w sprawach związanych z edukacją w gminie,
  38. współpraca z instytucjami kultury,
  39. koordynowanie zadań związanych z organizacją pracy społecznie użytecznej skazanych,
  40. realizacja zadań z zakresu działalności samorządów wiejskich,
  41. zbieranie i opracowywanie materiałów na stronę internetową oraz bieżąca jej aktualizacja,
  42. wdrażanie i eksploatacja systemów komputerowych w Urzędzie,
  43. planowanie i zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania,
  44. administrowanie siecią komputerową Urzędu,
  45. usuwanie bieżących uszkodzeń sprzętu komputerowego,
  46. ochrona i administrowanie serwerami sieciowymi,
  47. nadzór nad funkcjonowaniem monitoringu wizyjnego na terenie gminy,
  48. nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną danych w systemach informatycznych,
  49. techniczne przygotowanie i obsługa spotkań, konferencji, prezentacji multimedialnych,
  50. pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizacje zadań z obsługi informatycznej Urzędu,
  51. prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  52. sporządzanie sprawozdań statystycznych o stanie zatrudnienia,
  53. prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
  54. organizacja konkursów na stanowiska urzędnicze i kierownicze w Urzędzie, i w gminnych jednostkach organizacyjnych,
  55. obsługa naboru pracowników,
  56. organizacja praktyk studenckich i uczniowskich oraz staży dla absolwentów,
  57. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
  58. przygotowywanie we współpracy z referatami Urzędu materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
  59. przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
  60. przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
  61. podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej komisji,
  62. sporządzanie protokołów z sesji,
  63. prowadzenie rejestrów i zbiorów aktów prawa miejscowego oraz przekazywanie ich do realizacji kierownikom referatów,
  64. prowadzenie ewidencji postulatów i wniosków radnych,
  65. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem honorowej odznaki „Za zasługi dla miasta i gminy Drawno”,
  66. prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi radnych zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym,
  67. realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
  68. realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  69. prowadzenie spraw związanych ze współpracą z organizacjami pozarządowymi,
  70. analizowanie potrzeb gminy w zakresie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych,
  71. sporządzanie i kompletowanie projektów o dofinansowanie oraz bieżąca ich obsługa wraz z końcowym rozliczeniem,
  72. współpraca z jednostkami organizacyjnymi, jednostkami pomocniczymi oraz organizacjami pozarządowymi z Gminy Drawno w zakresie przygotowania projektów w celu pozyskiwania środków zewnętrznych,
  73. realizacja zadań związanych z ochroną zdrowia mieszkańców gminy,
  74. rejestracja i kwalifikacja wojskowa,
  75. planowanie i przeprowadzanie remontów i napraw w Urzędzie,
  76. załatwianie innych spraw wynikających z przepisów prawa z zakresu zadań referatu.

 

REFERAT FINANSOWO-KSIĘGOWY

( Symbol„Fin)

 

Do zakresu działań Referatu finansowo-księgowego należy w szczególności:

  1. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
  2. prowadzenie ewidencji środków trwałych,
  3. prowadzenie księgi inwentarzowej,
  4. rozliczanie inwentaryzacji,
  5. dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
  6. sporządzanie sprawozdań finansowych oraz przygotowanie materiałów z wykonania budżetu w celu podjęcia uchwały w sprawie absolutorium
  7. Zapewnianie obsługi finansowo- księgowej i kasowej Urzędu,
  8. Obsługa finansowo-księgowa inwestycji gminnych w oraz programów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
  9. dokonywanie umorzeń środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
  10. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
  11. prowadzenie ewidencji zobowiązań Gminy w tym z tytułu: kredytów, pożyczek oraz poręczeń,
  12. przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
  13. Prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego, innych podatków i opłat i dochodów  z majątku gminy oraz innych niepodatkowych dochodów, a w szczególności:
  1. wymiar podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i opłat lokalnych,
  2. prowadzenie ewidencji, dokonywanie przypisów i odpisów podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego zgodnie ze składanymi deklaracjami podatkowym,
  3. przygotowanie decyzji wymiarowych w sprawie w/w podatków,
  4. ewidencja i wymiar podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
  5. rozpatrywanie podań i wniosków oraz przygotowanie decyzji w sprawach podatkowych,
  6. rozliczanie sołtysów z pobieranych należności podatkowych,
  7. prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
  8. gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
  9. wydawanie zaświadczeń w sprawach zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz dochodowości z indywidualnych gospodarstw rolnych,
  10. przechowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
  11. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
  12. prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
  13. przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
  14. przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
  15. ewidencja i księgowanie wpływów z czynszu dzierżawnego od gruntów, czynszu najmu, wpływów z tytułu użytkowania gruntu oraz wpływów ze sprzedaży mienia komunalnego oraz ich windykacja,

14. zadania z zakresu pomocy publicznej,
15. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego,
16. przyjmowanie opłaty skarbowej,
17. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
18. prowadzenie kart wynagrodzeń,
19.realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie prowadzonych spraw,
20. prowadzenie dokumentacji w zakresie podatku od towarów i usług (VAT),
21. wystawianie faktur, prowadzenie ewidencji  sprzedaży i zakupu,
22. prowadzenie spraw płac i ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu,
23. prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu, emerytów i rencistów – przygotowanie, dokumentowanie i realizacja wypłat ZFŚS zgodnie z regulaminem,
24. prowadzenie rozliczeń ze środków Powiatowego Urzędu Pracy, PFRON,
25. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz  Urzędami Skarbowymi w zakresie prowadzonych spraw,
26. realizacja zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej, w tym aktualizowanie gminnego Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie prowadzonych spraw.

 

REFERAT PLANOWANIA, INWESTYCJI I OCHRONY ŚRODOWISKA

( symbol „ PIOŚ” )

 

Do zadań referatu planowania, inwestycji i ochrony środowiska  należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami gminy,
  2. zlecania, nadzór i odbiór robót geodezyjnych dla potrzeb gospodarki nieruchomościami,
  3. prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
  4. prowadzenie spraw związanych z podziałem terytorialnym,
  5. wydawanie decyzji w sprawie przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  6. prowadzenie spraw związanych ze wznowieniem lub okazaniem granic nieruchomości gminnych,
  7. prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem podziałów nieruchomości stanowiących własność Gminy,
  8. prowadzenie spraw związanych z pierwokupami, wywłaszczeniami oraz zwrotami wywłaszczonych nieruchomości,
  9. przygotowywanie dokumentacji do dokonywania zmian w księgach wieczystych i ewidencji gruntów,
  10. dokonywanie uzgodnień z innymi stanowiskami pracy przy sprzedaży nieruchomości m.in. w sprawach ustanawiania służebności przesyłu,
  11. prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów, nadawanie nieruchomościom numeracji porządkowej,
  12. realizacja całości spraw związanych z przygotowaniem i prowadzeniem zadań inwestycyjnych i modernizacyjnych na terenie gminy,
  13. prowadzenie spraw związanych ze służebnością przesyłu urządzeń przesyłowych niebędących własnością gminy, a znajdujących się na gruntach, których właścicielem jest gmina Drawno,
  14. sporządzanie szacunkowej wyceny zadań do realizacji w roku budżetowym,
  15. sporządzanie okresowych sprawozdań i analiz z realizacji inwestycyjno-remontowych,
  16. prowadzenie spraw związanych z ustaleniami warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
  17. prowadzenie spraw wynikających z ustaw o drogach i ruch drogowym,
  18. prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
  19. oznakowanie pionowe i poziome dróg publicznych gminnych – okresowe przeglądy oznakowania oraz ustalenie potrzeb w tym zakresie w uzgodnieniu z zarządcami dróg i organami policji,
  20. uzgadnianie i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, usytuowania w nim reklam, wjazdów i urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi,
  21. realizacja zadań gminy wynikających z ustawy – Prawo energetyczne,
  22. realizacja postępowań o udzielenie zmówienia publicznego,
  23. realizacja zadań gminy wynikających z ustawy – Prawo ochrony środowiska,
  24. realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o odpadach,
  25. koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działaniami z zakresu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy,
  26. realizacja zadań gminy wynikających z ustawy – Prawo wodne w zakresie gospodarki komunalnej i ochrony środowiska,
  27. realizacja zadań wynikających z przepisów o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
  28. koordynowanie działań zapewniających bezpieczeństwo na obszarach wodnych w gminie,
  29. realizacja zadań z zakresu ustawy o ochronie przyrody,
  30. wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
  31. wymierzanie kar pieniężnych za samowolne wycinanie drzew i krzewów,
  32. wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
  33. nadzór i współpraca z przedsiębiorstwami komunalnymi w zakresie wywozu i utylizacji odpadów stałych i płynnych oraz eksploatacji  oczyszczalni ścieków,
  34. planowanie, organizacja i ocena funkcjonowania zaopatrzenia w energię elektryczną i paliwa gazowe na terenie gminy,
  35. utrzymywanie kontaktów z instytucjami wspierającymi rozwój przedsiębiorczości,
  36. realizacja projektów, w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
  37. współpraca z Inspekcją Weterynaryjną i innymi organizacjami zajmującymi się ochroną zwierząt,
  38. prowadzenie spraw związanych z bezdomnymi zwierzętami,
  39.  rejestracja i wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras agresywnych,
  40. prowadzenie zadań z zakresu ochrony roślin,
  41. współdziałanie z zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim obszarów gminy,
  42. przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów z zakresu ochrony środowiska,
  43. współpraca z Drawieńskim Parkiem Narodowym,
  44. prowadzenie spraw związanych z zarządem, ochroną i utrzymaniem obiektów zabytkowych i pomników przyrody w tym również prowadzenie gminnej ewidencji zabytków i rejestru pomników przyrody,
  45. realizacja postępowań w sprawach przejmowania i ewidencjonowania spadków dziedziczonych przez Gminę Drawno,
  46. realizacja zadań z zakresu ustalania opłaty adiacenckiej i opłaty planistycznej,
  47. prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem regulaminów strzelnic funkcjonujących na terenie gminy Drawno zgodnie z ustawą o broni i amunicji,
  48. realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  49. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego,
  50. planowanie i przeprowadzanie remontów i napraw na terenie gminy,
  51. realizowanie zadań wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie prowadzonych spraw,
  52. załatwianie innych spraw wynikających z przepisów prawa z zakresu zadań referatu.

 

URZĄD STANU CYWILNEGO

( symbol „USC” )

Urząd Stanu Cywilnego wykonuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, określone w prawie o aktach stanu cywilnego oraz w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym, a w szczególności w przepisach o archiwach państwowych:

  1. Prowadzenie spraw z zakresu prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego w tym:
    a) rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów,
    b) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
    c) sporządzanie i wydawanie odpisów z akt stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
    d) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
    e) wskazywanie kandydatów na opiekunów prawnych,
  2. przechowywanie ksiąg stanu cywilnego,
  3. prowadzenie korespondencji z konsularnymi placówkami polskimi za granicą,
  4. sporządzanie statystycznych sprawozdań w zakresie spraw określonych w aktach stanu cywilnego,
  5. organizowanie uroczystości jubileuszowych związanych z długoletnim pożyciem małżeńskim,
  6. przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy zgodnie z art. 951 Kodeksu cywilnego,
  7. realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie prowadzonych spraw.

 


1.     Burmistrz przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w środy w godz. 9:00 - 11:00 i  15:00 - 16:00.

2.     Sekretarz Gminy i Kierownicy Referatów przyjmują interesantów w każdym dniu w godzinach pracy Urzędu.

3.     Pozostali pracownicy Urzędu przyjmują interesantów we wszystkie dni pracy w godzinach urzędowania.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Mariola Kowalewska 01-05-2007 00:00
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-05-2007
Ostatnia aktualizacja: Filip Sońta 22-04-2015 13:45